28 januari - Sista dagen på Koh Lanta

2011-01-28 / 16:42:11 Personligt,
Oj! På bara ett par dagar har de som läser bloggen stigit åt höjder, vilka är ni?

I dag var vi iväg på snorkelturen som aldrig blev av igår. Och det var snorkelturen from hell!
Istället för Speedboat fick vi åka färja. Det betyder ute på däck utan tak i stekande sol. Färjan gick heller inte särskilt snabbt vilket resulterade i att vi snorklade i en timme och satt på färjan i 5 timmar!

Tillbaka igen på fastlandet bokade vi hotell och båtfärd till i morgon då vi åker till Phi Phi öarna där vi kommer vara 5 nätter. Det kommer nog bli kanon, jag gillar Phi Phi, pytteö men jättefina stränder :)

Koh Kradan, i bakgrunden ser ni skitbåten som gick i snigelfart.

Om ni åker till Koh Lanta någon gång måste ni besöka restaurangen "Papa". Det är ett gammalt svensk par som äger stället, jättemysigt och superbra och god mat!

Tuk Tuk på Lanta :)

Straxt är batterierna på datorn slut så jag avrundar här. Det tar tyvärr en evighet att ladda upp bilder så det blir inte så många vid varje inlägg.

Glöm nu inte att skriva en lite kommentar. Det är bara roligt för mig/oss att läsa :)

27 januari 2011 - Koh Lanta

2011-01-27 / 11:27:35 Personligt,
Då har vi varit här på Lanta i 2 nätter. Eftersom vi bokade till oss två nätter till i efterhand fick vi idag byta rum. Nu har vi havsutiskt! ;-)

I går hyrde vi moppar här på hotellet och åkte runt till olika stränder här på Lanta. Ön är inte så stor så på ca 30 min har man åkt från ena änden till den andra :)
Koh Lanta kallas för "svensk-ön" och det märks. Överallt finns svenskar och en taxi kille som körde hem oss här om kvällen berättade att 80 procent av turisterna är svenskar. Fast mig stör det inte.

Regnet nådde tyvärr hit igår eftermiddag. Det vräkte ner under kanske en timme, men när vi senare skulle ta mopparna och åka till stan för lite käk så hade det slutat :)
I dag hade vi bokat in oss på en snorklingtur kring öarna här omkring men den vart inställd pga storm på havet nu under eftermiddagen. Dock har det varit varmaste dagen idag och inte ett spår av någon storm?

Turen blev iallafall ombokat till i morgon då det sägs bli ännu bättre väder.

Jonny hittade ett ställe igår som säljer svenskt smågodis här, dit tänkte vi gå ikväll!

I dag har vår första semester vecka gått och Jenny och Jonny eller the jj´s har bara en vecka kvar här =(

Semesterns första hoppbild! Katiang Beach - Koh Lanta

På upptäcktsfärd

25 januari 2011 - Lämnat Koh Samui för Koh Lanta

2011-01-25 / 12:25:38 Personligt,

Hej Alla!

Nu äntligen kommer en uppdatering! Just nu sitter vi på hotellerummet på Koh Lanta, Anders tittar på Solsidan på dvd vi har på rummet och jag sitter här framför datorn :)

De första dagarna på semestern har vi spenderat på Koh Samui. Vi har även hunnit med en snorklingtur på Koh Tao. De första dagarna hade vi rätt fint väder men nu de senaste 3 dagarna har det nästan bara regnat så vi styrde kosan äver till Koh Lanta. Resan ner gick bra trots proppellerplan :)

Till en början skulle vi bara stanna 2 nätter här på Lanta, men vi tyckte hotellet och ön verkar så fin så vi kommer att stanna 4 nätter. Här är vädret bättre, dels är det varmare i luften och inte regningt. Än. ;-)

Nu ska vi vila lite och sen drar vi till staden här - Saladan. Får se vad den har att erbjuda :)

Inflygning Koh Samui

Lamai Buri hotell på Koh Samui

Mys på stranden :)

Silver Beach - Koh Samui

Regn regn och åter regn..

Lämnar regnet i ett propellerplan =)

Nu ska anders göra varsin kaffe till oss här på rummet =)

Jumbon väntar! Nu börjar äventyret!

2011-01-19 / 12:46:32 Personligt,

foto0221 (MMS)

Förstå vilken ångest det varit att packa i...

2011-01-16 / 22:58:00 Personligt,

foto0217 (MMS)

Förstå vilken ångest det varit att packa i ryggsäck för en månads semester! Det har blivit ett evigt packa i och ur under kvällen. Nio kilo väger min väska. Det har den aldrig gjort ens om jag varit i väg på weekend! Nu är det bara att hålla tummarna att jag lyckats fått med nått att ha på mig ;-)

Lurendrejeri

2011-01-05 / 18:26:13 Personligt,

Bra start på nya året.. Legat hemma sjuk måndag och tisdag, feber och halsont. I dag kändes det dock mycket bättre så jag tog mig till jobbet.

På vägen hem gick jag förbi ICA för att hämta ut mitt paket från HM med bikinisar jag beställt. Grabba tag i en tidning också. Tog den endast för att det stod som rubrik "Bli smal på 14 dagar" hahaha!! Ska slänga mig ett bubbelbad och genast lusläsa. I dag är det ju exakt 14 dagar kvar till Thailand :-)

Wish me luck!

1 Januari 2011

2011-01-01 / 21:16:53 Personligt,
Första dagen på det nya året! Hade ni en bra nyårsafton?
Själv hade jag nog det bästa länge! Vi firade hemma hos mamma där vi åt supergod mat och massa efterrätt och spelade Buzz!
På tolvslaget gick vi ut till gropen och såg alla fina fyrverkerier!

Jag hade klätt upp mig i jättefin klänning, men jag spenderade nästan hela nyårskvällen i morgonrock! haha såå skönt!

God Fortsättning på det nya året!